Michał019, powiem Ci, że ciekawie to wyszło: sam się zastanawiam nad zagospodarowaniem przestrzeni w miejscu halogenów i podajesz mi tutaj na tacy niemal idealna propozycję a jak masz rozwiązane włączanie zapłon czy włącznik? pytam bo z tego co się orientuję dzienne powinny się wyłączyć po włączeniu świateł pozycyjnych
Też mi się spodobało jak bym nie miał ori soczewek tylko zaślepki też bym pewnie tak zrobił ja tam mam w zderzaku trzeba było wyciąć trochę kratki i jest(kolega mowił że wyglada jak by były orginalnie wpasowane więc chyba źle nie jest...bo w soczewce ala xenon tak to wygląda u mnie...nic szczególnego;p
piotrek_os, Myślę, że Amerykańce by pozazdrościli takich lamp :lol:
vulture30, Dzięki
andru123, Ja swoje zakupiłem ponad rok temu, z automatem wyszło mnie 150zł, na allegro patrzę, że trochę cena spadła teraz ale polecam, żadna dioda nie zgasła, świecą mocno
Co do zderzaka, to zobacz temat MikeWRC, on ma takie okrągłe wsadzone za kratkami aktualnie, wcześniej były w kratkach ma zderzak do RS'a
Tour, Ja zawsze robię wszystko dokładnie, czyli legalnie po zapłonie zapaleniu pozycji, DRL gasną
Śmieszny miałem przegląd, ponieważ diagnosta był zdumiony lampami, mówi że miał wiele Octavii, ale nigdy takich dziennych nie było oczywiście pochwalił za dobre podłączenie i dopytywał się sposobu montażu :P
Tam z tyłu tego wyłącznika gdzie są styki to jest jakaś wtyczka?
Co jest potrzebne żeby się podłączyć pod TFL? Jakaś wsuwka o odpowiedniej szerokości (jakiej?) ? Czy musi być oryginalna wsuwka z tej wtyczki?
vulture30, ja w ta kostkę wpinalem wsuwke z kostki ISO od głośników.
Do kupienia w elektrycznym sklepie a i na pewno sa w Media Markt.
Tylko te wsuwki potrzebne sa rodzaju żeńskiego
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
Tam z tyłu tego wyłącznika gdzie są styki to jest jakaś wtyczka?
Co jest potrzebne żeby się podłączyć pod TFL? Jakaś wsuwka o odpowiedniej szerokości (jakiej?) ? Czy musi być oryginalna wsuwka z tej wtyczki?
Normalna kostka z przewodami, jak wyżej pisano najlepiej kupić wsuwki , konektorki męskie , kawałek przewodu i mostek gotowy, ale trzeba to w miarę sensownie wytknąć by na dziurach nie wypadło (u mnie raz się poluzowało i musiałem poprawiać ale na szczęście roboty nie wiele z wyciąganiem włącznika ).
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
O takie wsuwki potrzebne ze zwykłej wtyczki ISO głośnikowej.
Idealnie tam pasują! Qstachu,
Tak zrobione myślę, że prędko nie wypadnie
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
dominik9420,
I jak trzymają wsuwki ? U mnie coś przestały działać ostatnio jak się okazało lekko kostka się przytopiła pewnie dlatego że wsuwka się poluzowała może komuś też się to przydarzyło?I czy ktoś sprawdzał żarówki led H3? Bo sporo tego o różnych mocach itp i zastanawiam się czy warto się w nie pakować (koszt pewnie koło 100zł za 2sztuki) czy może lepiej dołożyć i kupić dzienne Osram czy Philipsa (tylko problem z montażem by to miało ręce i nogi w O1)
O takie mi chodzi h3
Bo takie to raczej szkoda zachodu podejrzewam że zaraz diody przestały by świecić albo mrugać:P H3
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
dominik9420,
I jak trzymają wsuwki ? U mnie coś przestały działać ostatnio jak się okazało lekko kostka się przytopiła pewnie dlatego że wsuwka się poluzowała może komuś też się to przydarzyło?I czy ktoś sprawdzał żarówki led H3? Bo sporo tego o różnych mocach itp i zastanawiam się czy warto się w nie pakować (koszt pewnie koło 100zł za 2sztuki) czy może lepiej dołożyć i kupić dzienne Osram czy Philipsa (tylko problem z montażem by to miało ręce i nogi w O1)
O takie mi chodzi h3
Bo takie to raczej szkoda zachodu podejrzewam że zaraz diody przestały by świecić albo mrugać:P H3
Ciekawe właśnie czy się przetopiła bo luźno siedziała wsuwka czy te złącze nie jest przygotowane na takie prądy i się za bardzo grzeje.
To jest to czego się właśnie obawiałem. Chyba lepiej to podłączyć przez przekaźnik. Chociaż 1 A na dosyć grube piny to nie duzo. Moze rzeczywiście cos tam nie stykało? Było tam coś nadpalone na stykach albo zaśniedziałe?
A Ty miałeś takie wsuwki jak oryginalne i one luźno siedziały
?? hmm
Qstachu, tylko stosowanie jakichkolwiek żarówek nie zmienia faktu że lampy przeciwmgielne w O1 nie posiadają homologacji na stosowanie ich jako światła do jazdy dziennej i jak się uprz jakiś niebieski to nie będzie zmiłuj się tylko dowód poleci . :|
vulture30, Ja miałem zwykłe męskie wsuwki, tyle że podgięte , niby siedziało ładnie ale.... dziś na szybko spr (zapomniałem zrobić fotki ;/) i pomiar pokaz 8,3A (ale nie jestem pewien czy prawidłowo go wykonałem) więc wszystko możliwe że będzie się topić jak nie będzie pewnego połączenia.
ROBAL_26, wiem i szczerze nie pochwalam takiego czegoś ale jak patrze ile wiochmenów ma diodki założone które świecą "ni w pipę ni w oko" to używając halogenów w O1 wedle mojego sumienia jest mniejszym złem.A żarówki diodowe chciałem (nie dla szpanu) lecz dla mniejszego obciążenia podczas odpalania i by nie mieć problemów z przetopioną kostką w przyszłości.Z chęcią chciał bym takie dzienne jak w nowszych Skodach ale niestety nie ma oryginalnych.
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Qstachu, ale to i tak musiałbyś przerobić instalację i dołożyć automat , bo przepis jasno mówi że światła dzienne powinny się palić same bez jakichkolwiek inny świateł z przodu(postoje ) oraz z tyłu (postoje) i powinny się automatycznie wyłączać po włączeniu świateł pozycyjnych . a co do dziennych w ori kratkach to kolega tomek_poznan ma sklep motohid.pl i w nim są tylko że cena to zaporowa ,
ROBAL_26, Faktycznie cena zaporowa ale i tak do O1FL a ja mam przed liftem.
Co do halogenów to po to były kombinację z mostkiem we włączniku by działały jak dzienne czyli pozycja 0 - halogeny zapalają się po zapłonie (sam przód), kolejne pozycję - halogeny gasną, zapalają się pozycyjne, pozycyjne z mijania.Z chęcią bym jakieś ledy dołożył w kratki zderzaka ale przedliftowa ma wąskie a poza tym mały dyskomfort bo oczko do holowania jest za prawą kratką co troszkę utrudni montaż albo używanie go gdy by zaszła taka potrzeba.A w środkowej kratce nie będę montować bo własnie wychodzi wiocha i brak zgodności z przepisami ( nie ukrywam bo w Nexii miałem bliżej środka dzienne i nie mieściły się w przepisać ale jakoś w ciągu 3 lat nie miałem żadnych problemów z władzami, ale że teraz chce mieć to tak jak należy więc nie popełnię takiej fuszerki :P)
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
ROBAL_26, że zaporowa to jest mało powiedziane. Sam się zastanawiam nad jakimś DRL do swojej O1 i chętnie bym to wziął od Tomka, ale tak za pół ceny :lol:
ROBAL_26, że zaporowa to jest mało powiedziane. Sam się zastanawiam nad jakimś DRL do swojej O1 i chętnie bym to wziął od Tomka, ale tak za pół ceny :lol:
również miałem taki zamiar na początku lecz niestety , cena za pewne jest również głównie od producenta +marża Tomka, może kiedyś będą tańsze jeśli jeszcze będzie latała moja Oktavka :szeroki_usmiech
vulture30, Ja miałem zwykłe męskie wsuwki, tyle że podgięte , niby siedziało ładnie ale.... dziś na szybko spr (zapomniałem zrobić fotki ;/) i pomiar pokaz 8,3A (ale nie jestem pewien czy prawidłowo go wykonałem) więc wszystko możliwe że będzie się topić jak nie będzie pewnego połączenia.
8,3A to H4 mogą brać, na pewno nie LEDy. Może to było 0,83A - to by się zgadzało.
Teaz tak pomyślałem, ze skor takie konektroy są we wtyczce od radia tona pewno nie będa się tak mocno grzały przy 1A, bo radio bierze więcej.
Zamieszczone przez ROBAL_26
Qstachu, ale to i tak musiałbyś przerobić instalację i dołożyć automat , bo przepis jasno mówi że światła dzienne powinny się palić same bez jakichkolwiek inny świateł z przodu(postoje ) oraz z tyłu (postoje) i powinny się automatycznie wyłączać po włączeniu świateł pozycyjnych . a co do dziennych w ori kratkach to kolega tomek_poznan ma sklep motohid.pl i w nim są tylko że cena to zaporowa ,
Ciekawe czy coś sie w tych przepisach nie zmieniło, bo bardzo duzo widze np. Fordów z fabrycznymi (chyba) LEDami i swiecą razem z mijania. Chyba, że tak mogą bo są fabryczne, a więc ktoś tak działającą instalację homologował.
vulture30, 8,3 A z normalnych żarówek halogenowych H3 (55W? )więc chyba pomiar w miarę prawidłowy.Właśnie dlatego wolałbym coś o mniejszej mocy by nie narażać instalacji, wcześniej miałem xenony H3 ale przetwornica dupneła i zostały zwykłe żarówki :/.Jak fabryczne auta dostały dzienne i temu podobne wynalazki to jakoś musiały dostać homologację, bardziej mi chodzi o typków co jeżdżą świecąc jak choinka a najlepsze że co druga dioda upalona :P
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Nie wiem, nie jeżdżę już Octavką...
Ale obecny właściciel nic nie mówi, a podłączałem kabelek od regulacji jasności oświetlenia i od przeciwmgłowych
Zamieszczone przez Qstachu
pomiar pokaz 8,3A
Może miałeś miernik źle ustawiony, 0,830mA to się zgodzę
[ Dodano: Nie 23 Lut, 14 22:24 ]
Zamieszczone przez ROBAL_26
tylko stosowanie jakichkolwiek żarówek nie zmienia faktu że lampy przeciwmgielne w O1 nie posiadają homologacji na stosowanie ich jako światła do jazdy dziennej i jak się uprz jakiś niebieski to nie będzie zmiłuj się tylko dowód poleci .
Już wolę jak ktoś używa tych świateł do takich celów ( bo świecą do max 5m przed pojazdem i na boki) niż chińczyków, którym świecą razem ze światłami mijania. i na dodatek ich nie widać z odległości 5m, ale "ja przecież mam, i świecą" :roll:
Zamieszczone przez vulture30
Ciekawe czy coś sie w tych przepisach nie zmieniło, bo bardzo duzo widze np. Fordów z fabrycznymi (chyba) LEDami i swiecą razem z mijania. Chyba, że tak mogą bo są fabryczne, a więc ktoś tak działającą instalację homologował.
A one przypadkiem nie są także jako postojówki jak miało to miejsce w Passacie CC, czy tam jakimś Audi?
Jedna lampa spełniała 3 funkje:
- Dzienne
- Postojowe
- Kierunkowskaz
Każdemu życzę tyle samo powrotów do domu co i wyjazdów.
Na pokładzie: Johny II ASC + Sirio ml-145
Pozdrawiam i Szerokości!
Octavia I, 1.6 (102PS) 2010r → Mazda 6, 2.0 (143PS) 2004r→Audi A4 B6, 1.8T (2xxPS) 2004r→ ... ? http://www.mazdaspeed.pl/modele/wspo...002-2007-gggy/
vulture30, 8,3 A z normalnych żarówek halogenowych H3 (55W? )więc chyba pomiar w miarę prawidłowy.Właśnie dlatego wolałbym coś o mniejszej mocy by nie narażać instalacji, wcześniej miałem xenony H3 ale przetwornica dupneła i zostały zwykłe żarówki :/.Jak fabryczne auta dostały dzienne i temu podobne wynalazki to jakoś musiały dostać homologację, bardziej mi chodzi o typków co jeżdżą świecąc jak choinka a najlepsze że co druga dioda upalona :P
To TY zasiliłeś żarowki H3 (50W) bezpośrednio z przełacznika od świateł? :shock:
Może miałeś miernik źle ustawiony, 0,830mA to się zgodzę
I=P/U - tak mnie oświeciło dziś w pracy czyli I=100/12 I=8,3333
Więc mój pomiar był o dziwo poprawny :P
Zamieszczone przez dominik9420
Już wolę jak ktoś używa tych świateł do takich celów ( bo świecą do max 5m przed pojazdem i na boki) niż chińczyków, którym świecą razem ze światłami mijania. i na dodatek ich nie widać z odległości 5m, ale "ja przecież mam, i świecą"
Popieram, bo szczerze to lepiej są widoczne niż nie jedne nowsze auto w soczewkowych lampach mijania (pomijając chińskie angele srele:P) a przy okazji nie oślepiają (przynajmniej ja się z efektem oślepiania nie spotkałem).
Zamieszczone przez vulture30
To TY zasiliłeś żarowki H3 (50W) bezpośrednio z przełacznika od świateł?
Tak :P ale już sobie wybiłem ten pomysł :P Chyba w weekend będę musiał wstawić przekaźnik albo zmienić koncepcję :P
Było : Skoda Favorit 1.3 LPG
Peugeot 306 1.9 D
Daewoo Nubira II kombi 2.0 LPG
VW Polo 1.4 PB
Daewoo Nexia 1.5 LPG
Komentarz